18 Mart 2014 Salı

Focaccia Tarifi (Italyan Ekmegi)




Selamlar ... Bugun yeni tanistigim ve cok begendigim bir lezzeti tanitmak istiyorum.Italyanlarin zeytinyagina banip yedikleri bir ekmek cesidi.Kendisi icin pizzanin atasi diyorlar.Deneyince goreceksiniz gercekten cok cesitlendirilebilecek bir lezzet.Biz bugun icin sade yaptik ve kekik serptik uzerine.Ceri domatesli,kuru domatesli.zeytinli,feslegenli , biberiyeli ve sarimsakli olarak yapilabilir.Pizza hamuru olarakta cok lezzetli olacagini dusunuyorum.En yakin zamanda deneyip neticeyi  paylasacagimdan emin olabilirsiniz :) 




Malzeme; 2.5 su bardagi un
               Yarim su bardagi irmik
               1 tatli kasigi maya
               Yarim su bardagi zeytinyagi (Halis muhlis sizma zeytinyagi,extra virgin)
               1 tatli kasigi tuz 
               Yeterince ilik su.
               Fazladan 2-3yemek kasigi daha zeytinyagi.
               Uzerine serpmek icin bir tutam deniz tuzu ,kaya tuzu veya himalaya tuzu (rafine tuz olmazsa daha iyi olur).Hafif iri cekilmis.




Yapilisi ; Oncelikle bir su bardagi ilik suyun icerisinde bir tatli kasigi maya eritilir ve kabarmasi beklenir.Yaklasik 10 dk kadar.Un,tuz , zeytinyagi ve irmik derince bir kabin icerisine alinir.Kabarmis olan mayali karisim eklenir hamur yogurulmaya baslanir.Yumusak,ele yapismayan bir hamur olana kadar azar azar su ilavesi ile hamur yogurulur.Iyice yogurmak gerekiyor.Puruzsuz bir kivama gelen hamur zeytinyagi ile yagladigimiz kapta mayalanmaya birakilir.hamurun uzerinede zeytinyagi bulasmasi saglanir.ilik Ortamda yaklasik 45 dk mayalanmasi icin bekletilir.Iki katina cikan hamur yaglanmis ortaboy firin kabina alinir ve yayilir.Uzerine parmak uclari  ile sekil verilir( bizde ki tirnakli pide gibi).Yarim saat kadar da tepsi mayasi icin bekletilen hamur sure sonunda uzerine zeytintagi surulerek onceden isitilmis firinda uzeri kizarana kadar pisirilir.ilk sicagi ciktiktan sonra dilimlenerek servis edilir.






Taze biberiye veya taze feslegen ile yapmak isterseniz.hamur asamasinda iken ince kiyilmis sekilde zeytinyagina kattiginiz biberiyeyi veya feslegeni hamura katabilirsiniz.Tamamen zevkinize gore yeni lezzetler deneyebilirsiniz.Kolay gelsin ,Afiyet sifa olsun...




9 yorum:

  1. merhaba tariflerinizi beğeniyorum fakat sizden ricam aşamalı fotolarla yayınlarmısınız lütfen deniz tuzu ,kaya tuzu veya himalaya tuzu bu tuzlardan bende yok normal tuz kullansam olurmu üzerine serptiğinizde tuz heryere nasıl eşit dağılacak anlamadım ? tuz olan bölümler tuzlu olur yani nasıl yeniliyor. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba cok tesekkur ederim Emine hanim begenmenize sevindim.Cok haklisiniz bundan sonra asamali fotolar icin de vakit ayirmaya calisacagim.Icine koyacaginiz tuz normal rafine tuz olabilir lezzetini etkilemez.Uzerinede kullanabilirsiniz rafine tuzu.goruntu olmasi asicindan bir tutam tuz serpiyoruz.orjinal tarifte o sekilde kalin tuz oneriliyor.bende esit bi sekilde serpmeyi beceremedim cikcasi.Bu cokta sart degil :) sevgiler...

      Sil
  2. merhaba cevabınız için çok tşklr isminizi söğrenebilirmiyim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica erim Emine hanim seve seve.Adim sevilay :)

      Sil
  3. oyyy Sevilaycim harika en sevdigimiz lezzet ellerine saglik balim :) bende ayni senin yaptigin gibi yapiyorum sarimsakli ve taze kekikli nefis otesi oluyor
    Birde Italyanlar sicakken uzerine sizma zeytinyagi gezdiriyorlar ki lezzet patlamasi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim Ayten abla'cim.Biz de cok begendik hem lezzetini hemde hamurun kivamini pizza icin harika bir hamur olur.Biz de sicakken zeytinyagina banip yedik :)

      Sil
  4. Merhaba Sevilay,

    Yazdım yazdım, blogger yutuverdi yazdıklarımı. Neyse... Yakın arkadaşlarından birinin oturduğu compoundda yaşıyorum. Tanıştığımız için hatırlarsın muhakkak. Blog yazdığını söylediğin günden bu yana ara ara turladım blogunu ve keyif aldım. Çok özenli, tarifler güzel , lezzetlerinden hiç şüphem yok zaten. Mart 2006'dan bu yana daha çok günlük formunda bir blogum var benim de. Nisan 2012'den bu yana yazmamıştım ancak yeniden yazma isteğim var. Bir adım attım. Yeni tariflerini bekliyor olacağım. Sevgiler. Defne

    YanıtlaSil
  5. Hatirlamaz olurmuyum sevgili Defne :) ziyaretin beni cok mutlu etti cok tesekkur ederim.Fikirlerin benim icin cok onemliydi paylastigin icin cok tesekkur ederim.Her zaman beklerim.Yazilarini merak ediyorum .Ben de seni ziyaret ederim.Adresini paylasirmisin lutfen.muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sevilay.Bıraktığım yorumdaki ismime tıklayarak da ulaşabilirsin. Adres: www.defneden.blogspot.com

      Sil