15 Mart 2014 Cumartesi

Pazi Mucver tarifi



Hayirli gunler :) Hamur islerine biraz ara verip daha saglikli tariflere de yer verelim istedim.Tarifini Refika hanim'in (Refika'nin mutfagi)  sayfasindan aldim .Cok begendim ,hem hafif ,hem cok lezzetli...


Malzemeler;Bir bag pazi
                  3yumurta
                  7-8 adet taze sogan
                  2 dis sarimsak
                  1 adet kirmizi dolmalik biber
                  4-5 corba kasigi un
                  Her birinden birer tatli kasigi olmak uzere,tuz,karabiber,pul biber.
                  2 yemek kasigi zeytinyagi
                 Yarim kalip hellim peyniri.(ben zeytinyagini ve peyniri birazcik daha fazla kullandim)
                 1 tatli kasigi kabartma tozu (orjinal tarifte yok)
Yapilisi; Yikanmis ve suyu suzulmus pazilar ince sekilde dogranir, cukur bir kaba alinir.Taze soganlar,kirmizi biber ayni sekilde  ince kiyilir pazilarin uzerine ilave edilir.dovulmus yada cok inceceik kiyilmis sarimsak eklenir.Bir tatli kasigi tuz ilavesi ile sebzeler suyu cikana kadar ovulur.ayri bir yerde cirpilan yumurtalar da eklenir.son olarak un,baharatlar,zeytinyagi,kabartma tozu ve minik kupler halinde dogranmis hellim de ilave edilerek iyice karistirilir.Birbiri ile ozlesen karisim yaglanmis ortaboy firin kabina alinir uzeri hafif kizarana kadar pisirilir.ilikken dilimlenir...Saglikla, huzurla kalin ,afiyet olsun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder