26 Şubat 2015 Perşembe

Pizza Tarifi




 Guzel bir cuma aksamindan hepinize sevgiler selamlar , itiraf edeyim instagramda vakit gecirince blogumu ihmal ediyorum.bu durum beni cok rahatsiz etse de telefondan tarif paylasmak kadar kolay olmuyor bilgisayarin basina oturmak.Buna ragmen alakasini kesmeyen siz sevgili takipcilerime cok tesekkur ediyorum. Tarifini deneyince cok begendigim ve seven herkese ulasmasini istedigim bir lezzetle geldim . Sizlerle paylasmak istedigim tarif bir pizza tarifi. Hamurun hazirlanmasi cok kolay ,lezzeti bol. simdi gecelim tarife ;)

Malzemeler;6 su bardagi un 
1.5 su bardagi ilik su 
1 su bardagi sut
1 cay bardagi sivi yag(bardak kucuk boy)
1 yumurta 
2 tatli kasigi seker
1/2 kibrit kutusu kadar yasmaya (ben suda eriyen toz maya kullandim.bir yemek kasigi )
yeterince tuz

Hamurun ust sosu icin ;3 tane ortaboy domates
4 dis sarimsak
baharatlar ( kuru feslegen ,kuru dereoto,kuru maydonoz,kuru kekik,cok az karabiber)
rendelenmis yarim kg kasar peynir veya mozeralla
2 yemek kasigi siviyag

Pizzanin ust malzemeler ; bu hamurdan 30cm lik pizza tepsisi ile 4 tane pizza cikiyor.ben iki tepsiyi kiymali (onceden sogan ile birlikte kavurdum.tuz ve karabiber ekledim)yaptim .diger ikisi icinde mantar,sucuk,salam,taze kirmizi ,yesil ve sari biber kullandim ve taze sogan .buna ilave olarak siz zevkinize gore ust malzeme secebilirsiniz.

Yapilisi;pizzanin hamuru icin ilik suyun icerisinde mayayi ve sekeri eritin. Hamur malzemelerinin hepsini de ekleyin ve yumusak bir hamur elde edin. elinize cok yapisan bir kivamda olursa bir miktar daha un ilave edebilirsiniz. iyice yogurdugunuz hamuru uzeri kapali sekilde buz dolabina koyun. ideal olan 8 saat mayalanmasi ,aceleniz varsa 5 saatte olabilir. aksamdan hamuru hazirlayip ertesi gune pisirebilirsiniz,hamur dolapta bekledikce daha da guzel oluyor.



pizzanin ust sosu icin ,domatesleri ve sarimsaklari rondodan gecirin veya rendeleyin. sectiginiz baharatlari ve tuzunu ekleyin kasik ile karistirin. Hamuru 4 parcaya bolun ,bir parcasini 30 cm lik yaglanmis pizza tepsisine elinizle yayin .kenarlari daha kalin olacak sekilde ayarlayin. Tepsiye yaydiginiz hamurun uzerine kasik ile domatesli sos surun.diger hamurlar icin ayirmayi unutmayin;) rendelenmis peynirin bir miktarinida serpin,sonra da ust malzeme icin sectiginiz malzemeleri yerlestirin. dogranmis biber ,mantar ,sucuk dilimleri vs. 250 derecede onceden isinmis firinda 15 dk veya hamurun kenarlari kizarincaya kadar pisirin. Firindan pizzayi cikarin ve uzerine tekrar peynir serpin.peynir eriyene kadar firinda tutun. Firindan cikarin ve 8 ucgen parcaya bolerek sicak sicak afiyetle yiyin ;)

Not: Tarif cok sevgili http://cahidejibek.com/ 'dan alinmistir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder